تدبیر حساب قشم

اکتبر 2, 2024 10:30 ق.ظ

خدمات حسابداری
کلیه امور حسابداری و مالی
خدمات مالی
کلیه امور مالی و حسابداری
برای یک قرارداد حقوقی به کمک نیاز دارید؟

برای یک قرارداد حقوقی به کمک نیاز دارید؟

قرارداد
اسناد حقوقی قراردادهایی هستند که بین شما و شخص، تجارت یا نهاد دیگری امضا شده است. آن‌ها از حقوق و تعهدات هر دو طرف محافظت می‌کنند، در حالی که اگر همه چیز آنطور که انتظار می‌رود پیش نرود، نوعی توسل را پیشنهاد می‌کنند. تهیه اسناد قانونی می تواند زمان، تحقیق و بینش را ببرد، اما زمانی که به درستی انجام شود، می تواند از شما و کسب و کارتان در زمان مناسب محافظت کند.
نحوه تهیه سند حقوقی
آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که یک سند قانونی فقط ارزش کاغذی را دارد که روی آن نوشته شده است؟ این جمله تا به امروز پابرجاست! حتی روش های آماده سازی شما بر نتیجه کلی تأثیر می گذارد و باید از یک رویکرد آزمایش شده و واقعی پیروی کند.

در اینجا نحوه تهیه یک سند قانونی با استفاده از یک فرآیند ساده و چهار مرحله ای آمده است:

مرحله 1. سند حقوقی مناسب را انتخاب کنید
هر معامله منحصر به فرد است، به این معنی که قراردادهای شما نیز از این اصل پیروی می کنند. چند لحظه به نوع معامله فکر کنید. برای مثال، اگر خانه‌ای را می‌فروشید، از قرارداد فروش استفاده کنید ، یا اگر ارائه‌دهنده خدمات هستید، به مشتریان قرارداد خدمات ارائه دهید .

مرحله 2. قوانین و قوانین محلی خود را مرور کنید
قراردادهایی که با قوانین فدرال، ایالتی و محلی مطابقت ندارند، می توانند توافق را غیرقابل اجرا کنند، که شما را از نظر قانونی و مالی در معرض خطر قرار می دهد. به جای استفاده از اولین الگوی دیگ بخار موجود به صورت آنلاین، صنعت، منطقه جغرافیایی و قوانین قراردادی را که اعمال می شود در نظر بگیرید.

مرحله 3. با طرف مقابل صحبت کنید
همیشه ایده خوبی است که قبل از تهیه پیش نویس قرارداد ، شرایط و ضوابط را با طرف مقابل تأیید کنید. همچنین می توانید در صورت لزوم از این مکالمه برای شروع مذاکرات استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که یادداشت‌های دقیق را یادداشت کرده و در صورت بروز سؤال در مورد قراردادهایتان، آنها را رزرو کنید.

مرحله 4. اسناد حقوقی خود را تهیه کنید
هنگامی که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد معامله در اختیار داشتید، زمان آن است که شرایط را به صورت مکتوب بیان کنید. برای پشتیبانی از نتیجه مورد نظر اسناد قانونی خود، تا آنجا که لازم است جزئیات را وارد کنید.

در حالی که می توانید اسناد خود را در آینده اصلاح کنید، اما کارآمدتر است که اولین سند را از ابتدا تهیه کنید. این باعث می شود که در این فرآیند بسیار توانا و آماده به نظر برسید. قابلیت اعتماد و رابطه ایمن تر با مشتریان شما ایجاد می کند.

اسناد حقوقی شامل چه مواردی می شود؟
اسناد حقوقی شامل جزئیات، شرایط و ضوابط مرتبط با یک معامله است. با این حال، مفاد خاص در انواع قراردادها، حتی موارد اساسی، بسیار متفاوت خواهد بود. در نهایت، یک قرارداد باید حاوی مقرراتی باشد که پیشنهاد، پذیرش و مبادله را نشان می دهد.

شرایط و ضوابط عمومی اسناد حقوقی معمولاً شامل موارد زیر است:
شناسایی طرفین
حقوق احزاب
وظایف احزاب
هزینه پیشنهاد
شرایط پرداخت
بند انتخاب قانون
سلب مسئولیت
بند حل اختلاف
قابلیت جداسازی
گارانتی ها
امضای حزب

تراکنش های پیچیده تر از مقررات اضافی استفاده می کنند. به عنوان مثال، مشتقات قراردادهای مالی برای دارایی های پایه هستند و به شرایط دیگری مانند طبقه دارایی و انقضا نیاز دارند.

انواع اساسی اسناد حقوقی چیست؟
عملا تعداد نامحدودی از اسناد قانونی وجود دارد که یک شخص یا شرکت می تواند تهیه کند. با این حال، برخی از انواع پایه معمولاً بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طیف وسیع‌تری از معاملات می‌پردازند.

انواع اصلی اسناد حقوقی شامل موارد زیر است:

1. توافقنامه عدم افشا
قراردادهای عدم افشا نیز اسناد قانونی هستند که کارکنان موافقت می کنند اسرار تجاری شرکت را محرمانه نگه دارند. کارفرمایان از آن استفاده می کنند تا به آنها در برابر اعمال افشای غیرقانونی پناه ببرند.

2. قرارداد مشاوره
قراردادهای مشاوره ، که قراردادهای مشاوره نیز نامیده می شوند، شرایط و ضوابط ارتباط خدمات یک شرکت را با یک فرد یا شرکت دیگر تعیین می کنند. این جزئیات خدمات ارائه شده و ماهیت رابطه مشاور با شرکت را توضیح می دهد.

3. قرارداد کار
قراردادهای کار اسناد قانونی بین کارفرما و کارمند هستند که شرایط و ضوابط استخدامی آنها را مشخص می کند. یک قرارداد کار مدون می تواند با روشن کردن مسئولیت های شغلی، قید حقوق هر یک از طرفین و تضمین امنیت شغلی، هم به نفع کارفرما و هم برای کارمند باشد.

4. قرارداد خدمات
قراردادهای خدمات اسناد قانونی بین مشتری و ارائه دهنده خدمات هستند. نقش ها و مسئولیت های هر دو طرف در تکمیل و پرداخت هزینه کار را مشخص می کند. آنها همچنین می توانند شامل چارچوب های زمانی برای شروع و پایان کار، تاریخ های اضافی در صورت لزوم و سایر جزئیات رویه ای باشند.

5. قرارداد فروش
قراردادهای فروش اسناد حقوقی بین خریدار و فروشنده یک دارایی، معمولاً مستغلات است که شرایط فروش و حقوق و مسئولیت های طرفین را در معامله مشخص می کند. به امضای خریدار و فروشنده و شاهدان آنها خواهد رسید.

6. قرارداد خرید دارایی
قراردادهای خرید دارایی ، همچنین به عنوان قراردادهایی بین یک خریدار و یک فروشنده است که شرایط و ضوابط خرید و فروش دارایی یک شرکت را مشخص می کند. این اسناد حقوقی عموماً شامل مقرراتی مانند قیمت خرید، شرایط اعتبار، حق حبس ، تحمیل دارایی و شرایط پایانی است.

7. شرایط خدمات
شرایط و ضوابط خدمات، که اغلب به عنوان قوانین و مقرراتی اشاره دارد که یک ارائه دهنده به یک سرویس نرم افزاری یا وب سایت متصل می کند. این نوع اسناد حقوقی به قدری در فضای دیجیتال رایج است که کاربران اکنون آنها را به عنوان شرط استفاده از نرم افزار انتظار دارند.

8. سیاست حفظ حریم خصوصی
سیاست های حفظ حریم خصوصی اسناد قانونی هستند که توضیح می دهند چگونه یک شرکت یا وب سایت اطلاعات شناسایی شخصی را جمع آوری، مدیریت و پردازش می کند. مشخص می کند که آیا اطلاعات خصوصی است یا فروخته شده و چه کاری می توانند برای انصراف انجام دهند.

نمونه هایی از اسناد حقوقی
درک معنای اسناد حقوقی بخش آسان است. ترفند این است که بدانند قدرت آنها در موقعیت هایی است که شامل تعارض، سؤالات و روابط است. برخی از بندها و مفاد فقط در زمان کوتاه یا در موقعیت های غیر معمول از شما محافظت می کنند.

چه کسی اسناد حقوقی را تهیه می کند؟
هر کسی ممکن است نیاز به تهیه اسناد قانونی برای یک معامله شخصی یا تجاری داشته باشد و اقدامات پیش نویس سند به نوع معامله بستگی دارد. به عنوان مثال، برنامه ریزی پایان عمر مستلزم اسناد برنامه ریزی املاک است یا فروش خانه مستلزم اسناد ملکی است.

اگر می‌خواهید پیش‌نویس قراردادهای قانونی درست کنید، با ما مشورت کنید و بهترین مشاوره را دریافت کنید.