تدبیر حساب قشم

اکتبر 3, 2024 12:11 ق.ظ

خدمات حسابداری
کلیه امور حسابداری و مالی
خدمات مالی
کلیه امور مالی و حسابداری
تهیه گزارش ارزش افزوده و معاملات فصلی

تهیه گزارش ارزش افزوده و معاملات فصلی

معنی و تعریف ارزش افزوده :
ارزش افزوده یک معیار عملکرد جایگزین برای سود است. عموماً استفاده کنندگان صورتهای مالی معتقدند که سود تنها شاخص شکوفایی هر سازمانی است. اما ارزش افزوده یک معیار عملکرد برتر است زیرا توجه به ورودی های قابل کنترل توسط مدیران را جلب می کند.
ارزش افزوده به عنوان “ثروت ایجاد شده توسط واحد گزارشگر با تلاش خود و کارکنان و شامل حقوق و دستمزد، مزایای جانبی، بهره، سود سهام، استهلاک مالیات و سود خالص باقی مانده” تعریف می شود. همچنین به این صورت تعریف شده است: «افزایش ارزش بازار ناشی از تغییر در شکل، مکان یا در دسترس بودن یک محصول یا خدمات بدون هزینه کالاها و خدمات خریداری شده از خارج.

تعاریف :
اصطلاح ارزش افزوده بر ایجاد و توزیع ارزش افزوده تمرکز دارد.
ارزش افزوده ممکن است به عنوان ارزش افزوده ناخالص یا ارزش افزوده خالص نامیده شود.
ارزش افزوده ناخالص اصطلاحی است که برای مازاد فروش ناخالص و درآمد حاصل از خدمات بر هزینه خرید مواد و خدمات استفاده می شود.
ارزش افزوده خالص اصطلاحی است که برای هزینه سالانه استهلاک کسر شده از ارزش افزوده ناخالص استفاده می شود.

تحلیل ارزش افزوده :
“ارزش افزوده” معیار بسیار مهمی برای قضاوت در مورد عملکرد هر سازمان است، نشان دهنده ثروت ایجاد شده توسط سازمان در یک دوره خاص است، تجزیه و تحلیل ارزش افزوده به عنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد هر نهاد که نتیجه آن است، اهمیت زیادی پیدا کرده است. تلاش جمعی کارکنان، مدیریت و سهامداران.

مفهوم ارزش افزوده ارتباط مستقیمی با مفهوم مسئولیت اجتماعی دارد. تجزیه و تحلیل ارزش افزوده، تجزیه و تحلیل ایجاد ثروت و استفاده از ثروت توسط هر شرکتی است. اگر هر بنگاهی که در آن توسط تامین کنندگان مختلف مالی مانند سهامداران، دارندگان اوراق قرضه، موسسات مالی سرمایه گذاری شده است، ثروتی ایجاد نکند (یعنی ارزش افزوده)، به این معنی است که شرکت در حال سوء استفاده از بودجه عمومی است.

گزارشگری مالی، اکنون روزی با در نظر گرفتن منافع سهامداران و نه تنها سهامداران انجام می شود. مفهوم ارزش افزوده همچنین گزارشگری مالی شرکت را با حسابداری درآمد ملی همسو می کند، زیرا ارزش افزوده در هنگام محاسبه تولید ناخالص داخلی لحاظ می شود. شکلی که مفهوم ارزش افزوده را در مورد شکل شرکتی از سازمان نشان می دهد.

مفهوم گزارش ارزش افزوده :
ارزش افزوده نشان دهنده درآمد خالص است. در قانون اساسی اقتصاد، ارزش تمام درآمدها برابر با ارزش همه خروجی ها است. درآمد حاصل از یک سری معاملات بین چهار شرکت X، Y، Z و A را نشان می دهد که شرکت X سنگ آهن را از زمین استخراج می کند و آن را به آهن خام تبدیل می کند و آن را به شرکت Y می فروشد. در حالی که شرکت Y از آن به عنوان یک مواد اولیه اولیه و تبدیل آن به فولاد و فروش آن به شرکت Z. در نهایت شرکت Z فولاد را به ماشین لباسشویی می‌سازد که به شرکت A می‌فروشد. برای شروع با شرکت X برای تبدیل سنگ آهن، آهن خام و فولاد به محصولی مانند ماشین لباسشویی در زنجیره هر سه شرکت X، Y و Z. از خدمات نمایندگی های خارجی در قالب ابزار، تعمیرات و برق و غیره استفاده کنید.